nuffnang ads

Isnin, Julai 18, 2011

bila sahabat kembali

assalamualaikum riders

dah lama dah tak mengupdate2 cerita-cerita yang bermain di kepala otak saya ni.. dah berhabuk da pun blog saya ni, hihihihi...sekarang ni agak susah sikit nak mengupadate disebabkan masalah yang banyak sangat melanda.... wahh mengalahkan perdana menteri plak aku ni. hahahahha... by the way tinggalkan masalah saya tu...

 first of all, hari ni nak cerita pasai sahabat-sahabat yang amat saya sayangi. dalam dunia saya ada sahabat yang paling saya sayang. dia selalu ada ngan saya tak kira susah atau senang. dari kecik, masa hingus tak kering sampai la sekarang da pandai pakai make-up sendiri dia still ngan saya. semua cerita saya dia tahu.. and saya selalu bagitahu dia crita saya pada dia.


tapi hari ni saya tak nak cerita pasal dia. saya nak cerita pasal sahabat satu tempat belajar, satu kelab dan persatuan dan teman satu rumah saya. tapi tu masa sem lepas. sem ni kitaorang dah tinggal lain-lain rumah.

masa kitaornag duduk satu rumah dulu kitaornag memang rapat. bak kata ornag makan satu pinggan, tidur satu bantal. pastu kalau masing-masing balik cuti rasa rindu pulak kat diorang.

tak lama selepas tu kitaorng ada masalah sikit. tak tau apa punca  kitaorng renggang. mungkin dia ada terasa hati ngan saya.. pastu saya pulak tak mintak maaf ngan dia. bila lama dibiarkan macam tu. renggang la kami. tapi agak kekok bila kitaorng pergi latihan tarian sama-sama. kalau dulu banyak jer cerita yang dibualkan.. potpet2. sekarang ni macam sunyi jer. tak tau nak cakap apa.

lama jugak perkara tu berlanjutan. bila da bukak sem baru ni kelab kami ada anjurkan satu kem kepimpinan dan saya diminta untuk turut serta oleh presiden kelab kami. pastu bila kat sana suasana seperti biasa sehinggalah bila ada satu sesi yang dianjurkan oleh fasilitator kami. sesi tu dinamakan sesi menghargai sahabat.

masa sesi tu berlangsung  lagu sahabat sejati dimainkan dan peserta diminta untuk memeluk sahabat anda dan meminta maaf. masa turn saya sampai untuk peluk diorang tiba-tiba jer air mata saya senang nak keluar and diorang minta maaf ngan saya. diorang cakap dulu ada terasa  hati ngan saya masa tinggal satu rumah dulu dan saya pun buat perkara sama.  masa tu agak sedih la suasananya.

lepas sesi tu kitaorang rasa macam kembali selesa bila berbual dan rasa macam akan kembali seperti sediakala. hurm kalau la kitaorang minta maaf dari duu takder la sampai jadi renggang macam ni. mungkin ego masing-masing tinggi.

so nak cakap tak rugi kalau kita mintak maaf ngan orang tu walau bukan salah kita.tapi biasalah manusia benda yang baik macam ni susah sangat nak buat. tak rugi pun kita saling bermaafan dikalangan manusia. masa balik kem tu saya dapat satu pengajaran and saya hari ni saya maafkan semua kesalahan saper2 yang telah sakiti hati saya dan saya juga ingin meminta maaf pada saper2 yang terasa hati ngan saya. maafkan saya

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...