nuffnang ads

Khamis, Julai 28, 2011

CINTA DAN PENGORBANAN.. APA YANG DIKORBANKAN?

Cinta sering dikaitkan dengan pengorbanan, tapi sejauh mana pengorbanan itu mengajar erti cinta?
haaaa mesti tertanya-tanya kan..

cakap je lah apa saja dugaan atau cabaran yang terpaksa dirempuh, pasti pasangan bercinta baik lelaki mahupun perempuan seboleh mungkin akan cuba merungkaikan setiap masalah yang datang tu kan?


entry kali ni nak bercerita pasal pengorbanan seorang wanita atau perempuan bila mereka dah jatuh cinta, aduhai....
antaranya:

.....
....
...
....
....
...


jiwa dan raga

biasalah kebanyakan wanita yang telah mengikat tali vinta mereka akan menyerahkan seluruh jiwa raga mereka pada sang arjuna yang menjadi pilihan hati

tapi perlu diingat menyerahkan jiwa dan raga tak bermakna boleh menyerahkan segalanya.. be careful yerrrr

masa

sudah menjadi adat bila dah bercinta, masing-masing nak luangkan masa bersama. nak dating lah, koling-koling la. baru jer lepas jumpa balik tu still duk bercakap fon berjam-jam. habis cakap-cakap, duk mesej2 plak. haa tu terpulang la kat pasangan tu nak menguruskan perjalanan cinta masing-masing. tapi perlu di ingat walaupun sudah mengikat cinta, masing-masing masih terikat untuk bersosial bersama rakan pada bila2 masa yang kita ingin.

so kita harus beri ruang pada pasangan kita agar dia punya masa sendiri

rahsia hati

haa, sudah pasti bila sudah bercinta, tidak perlu lagi berahsia bersama pasangan,adalah lebih baik jika diluahkan ap yang tersimpan di hati selama ini. mungkin dengan ini hubungan tu tak punya masalah pada masa hadapan.

bila kongsi rahsia bersama pasangan adalah langkah terbaik dalam mengukuhkan ikatan cinta yang sedia terjalin.

masa depan

kita selalu dengar ada yang sanggup korbankan masa depan bila sudah angau dalam bercinta. bahkan ada yang sanggup korankan pengajian atau kerjaya semata-mata mahu memberi fokus pada pasangan masing-masing.

tapi perlu diingat pasangan kita perlulah menjadi tulang belakang pada kejayaan kita bukan untuk memusnahkan. gadis sepatutnya menjadi pasanagn rakan dan penyokong pada pasangan buakn nya boneka ataupun dengan kata lain boneka

kos

hmm kos jugak mnjadi salah satu aspek yang perlu dikorbankanbila sudah bercinta, lazimnya bila sudah keluar bersama, pasti pasangan akan merancang untuk makan-makan menonton wayang, bermain bowling dan sebagainya. haa kos menjadi perkara yang perlu dititikberatkan bila mahu keluar dating.
tu belum masuk kos bergayut di telefonkan? apatah lagi bagi yang bercinta jarak jauh


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...